Velkommen innom min Blå side med litt småtteri jeg holder på med..Vil du vite hvem jeg er så kan du følge linken.

Villmarkstausa

Det hadde vært VELDIG HYGGELIG om du la igjen en liten kommentar hvis du bruker oppskriftene mine. Da kan jeg endre, gjøre de bedre.....


Til deg som har blogg---hadde vært morro å se det ferdige resultatet...TAKKER!


tirsdag 24. mars 2009

Kyllingproduksjon til påske

Påskekyllinger som sitteunderlag. Disse tova sitteunderlagene er lette å strikke. Jeg bruker dobbelt ullgarn fra Nille eller Europris. VIKTIG - ikke superwash!
Legg opp 5 masker på pinne 10
Øk 1 maske innenfor første og siste maske annenhver omgang. Strikk rett/riller.
Strikk litt større enn ønsket str.
Strikk 5 riller uten økning.
Fell en maske innenfor første og siste maske annenhver omg til det står igjen ca 20 masker på pinnen.
Strikk 7 riller og fell en maske innenfor første og siste maske til det står igjen 5 masker.
Fell av.
Toves ved 40 grader med MILO.
Strikk en firkant-lapp til nebb.
Øyne kan brukes knapp, hekle eller sy på.
Tvinn to bein og monter nederst.
Tre garn gjennom underlaget etter toving...i ønsket farge...
God Påske;-))

1 kommentar:

  1. Takk for oppskrift! De sitteunderlagene er jo bare så morsomme :0)

    SvarSlett